torsdag 23 januari 2014

Shine for me

Idag var en bra dag. Ni vet en sånn där dag när man vaknar lite försent och inte vet vad man ska ha på sig men kommer ändå i tid. En dag då man vet vilken musik som passar perfekt och man vill bara dansa omkring. Sen när man gör det slår man i knät men orkar ändå inte vara ledsen och det läker ganska fort.
Det handlar nog om att vara lagom naiv tror jag. Inte för mycket och inte för lite. It's in your mind.
Alla har vi problem, men alla är inte stora nog att gå och grubbla över. Faktiskt så är inga det. Om man bara släpper det och siktar in sig på något man gillar, vilket för mig är musiken, så kan man dansa framför TVn, sjunga kareoke för full hals och skrika av lycka när man hittar rätt låt.
Jag vet att  det inte alltid går, men idag var en sån dag och jag är så nöjd.
Tyvärr så förstod inte resten av världen varför man skulle vara lycklig idag och min syster hade inte en av sina dagar. Det är okej, det händer. Jag önskar bara att hon skulle kunna låta mig hjälpa henne.
Det är inte alltid lätt. Men det är inte alltid svårt heller. Jag har mycket att vara arg för, men jag har mer att vara glad för!


Nu hoppas jag bara att allt jag har att oroa mig för löser sig av sig själv! Så mycket mer kan jag inte göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar