tisdag 7 januari 2014

Scetch

Idag var en helt okej dag! Lite sjuk och väldigt trött pga min ofrivilliga sömnbrist jag har. 
Sökte sommarjobb på Macdonalds idag, hoppas jag får ut något av det, vi får se! Nu ska jag och Steffie se High School Musical för att fira dennas films åtta år. Vi känner oss smått uråldriga...
Jag skulle egentligen gått på bio ikväll, sett Hobbit med Thirza, men det hände inte pga omständigheter... Synd, för jag vill verkligen se den och göra något kul just nu. 
Men nu är värdföräldrarna ute och äter och det är tyst i huset. Ikväll blir en tidig kväll. Men först ska jag skissa några ideér till bilden. Hon värderar mina kunskaper så högt den där läraren. Nu har "privarlektionerna" börjat och oljepastell står på schemat. Ska bli så kul. Bilden jag ska göra ska även utgå från en dikt/quote/text. I hennes advanced-art-clas valde hon dikt åt den, men hon sa att det behövde jag inte, eller skulle jag inte behöva dras med! Så jag fick välja ett eget... Jag valde en favorit del ur en av de mest rörande böcker jag läst "Boktjuven". Vi får se hur det blir.

Har börjt använda min present också, här är ett exempel (med hänsyn tagen till att detta var min första bild då jag använde dessa matrial..)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar