måndag 23 december 2013

God Jul

Jag satt uppe nu med datorn framför mig, klockan fem här i amerika. Som ett litet barn innan jul. Jag är ett barn och det är jul. Men jag är inte hemma hos min familj, pepparkakshuset och godiset. Allt känns så annorlunda, och plötsligt slog klockan tolv, i Sverige. Jag kan se mina småsystrar ligga och sova nu, och vänta på de gamla vanliga traditionerna familjen alltid gör. Fast detta år med en medlem mindre. Jag kan se min tvilling sitta uppe med sn pojkvän, som nu är en så stor del av hennes liv men som jag bara känner lite grann. Det är jobbigt med hemlängtan nu när det är jul. Här finns ingen glögg, inget pepparkakshus, inga svenska vänner och inga systrar som kramar om en. Förra året sov jag och Agnes över. Vi skulle vara de första som sa god jul till varandra. Nu känns allt så tomt.. Inget är som förut, varken med mig eller i Sverige.
Men inte en gång även under dessa tider ska jag glömma varför jag är här, och varför jag vill vara här.
God jul Sverige, mitt riktiga hem där MINA människor bor, de jag lever för och med. God jul hemlandet och ett gott nytt år!

I mitt hus här borta
Min julstrumpa (jag är även här känd för att älska godis)









Följer såklart julkalendern, bästa stunden på dagen! Jag älskar Björn Gustavsson, han gör min dag varje gång.


Jul i köpcentret





Jul i mataffären



Julsång med amerikansk toutch, älskar videon!!!
http://www.youtube.com/watch?v=J-8VCL4uSUc


Jag kommer alltid tänka på Agnes och vårat uppträdande när jag hör den här sången. Förra gången vi skypeade sjöng vi den tillsammans över datorn. Min bästa vän och syster, allra käraste tvilling.
http://www.youtube.com/watch?v=z1rYmzQ8C9Q


1 kommentar: