söndag 8 september 2013

Naiv och glad

Allt är bra!
Tasha är hemma i Califonia har hon en pappa som kommer klara sig och inte behövde oopereras. Skolan äger somvanligt och denna helgen har varit grym.

Bryant High School är en bra skola där det finns många människor som hälsar på en. Jag har folk att hänga med på rasterna och all är väldigt snälla. Jag har börjat hänga med en tjej från Holland, som också lever som utbytesstudent, med en väldigt bar värdmamma, här i Arkansas. Vi åkte tillsammans till fotball matchen med hennes mamma. WOW vilken upplevelse och schoolspirit. Herre! I love it! Sen åkte vi till hennes place och såg på film och hade sleepover, riktigt mysigt och riktigt bra tjej. Hon är som jag, fast lite kortare. Några killar (vi aldrig sett förr) sa att : here comes the european sisters! haha. Folk tycker att vi är lika, och tydligen har många kommit fram till henne och sagt att: hey, I'v talked with you before, you're from Sweden!
Nästa dag  åkte jag, barnens pappa, hase, Maddi, Leah och Thirza till en nöjespark och jag kände mig gmmal för jag blev ärligt rejält illamående av karusellerna. Men det var kul!

Killarna här har mognat lite också, och man kan prata med några av dom. Jag har träffat en kille som är riktigt kul att umgås med. Han går alltid omkring och kallar mig gorgeous eller princess och tydligen så har han el liten crush på mig, efter att ha känt mig i tre dagar, haha. Han till och med preseterar mig som sin gorgeous friend Frida, och han känner alla... lite pinsamt. Men han är kul och han har pratat om många saker vi kan hitta på tillsammans och göra. Det blir nog kul!

Mina problem är nästan helt lösta också. Jag har pengar uttagna nu! Mitt nya bankkort kommer snart! Mitt incurensekort är här nu, vilket betyder att jag kan försöka komma in i basketlaget antagligen på tisdag! Vi ska shoppa med Chris på tisdag! Och idag är en bra dag. Skrev med Edvin och skypeade med mor och far inklusive småttingarna förut, vilket alltid gör mig lika glad!

Lite planer: Jag ska någon dag följa med min vän från art-class till kyrkan, för upplevelsen, eftersom att gå till kyrkan är riktigt vanligt här. Sen ska jag och kära Jakeria ha sleepover nån gång snart och jag och Thirza (Holländska tjejen) ska rida at her place antagligen nästa helg. Jag har pratat om fler grejer med andra människor också. Jag hoppas jag får tid och möjlighet till att göra allt!

Idag har vi ridit och skjutit med Tashas pistol från hennes jobb, läskigt med coolt. Nu kollar hela gänget på "I am legend" och äter popcorn i vardagsrummet.

Thirza och jag!









1 kommentar:

  1. Det är skönt när problem löser sig. Skönt för oss härhemma också! Ha det så bra underbara dotter!

    SvaraRadera