söndag 11 augusti 2013

Prepcamp

Tiden på prepcampet i New York var underbar. Jag hade otroligt kul och träffade många nya människor. Några av oss svenskar blev en liten grupp bestående av mig, Emma, John, Oskar, Amelia och Johanna, gud vad vi har skrattat.

Första dagen vi åkte till storstaden var på söndagen, andra dagen på campet. Vi åkte till ett litet mysigt område av NYC, SOHO.
Vi åkte buss in till stan och svängde förbi alla sevärdigheter som en sightseeing. Vi tog en promenad i Central Park, såg fontänen som finns i introt till Vänner, stannade och såg minnes platsen av Word trade Center, jag och tjejerna tog en Frappuchino på Starbucks, vi körde igenom Times square (redan då visste jag att de överväldigande färgerna och trånga gatorna där skulle bli min favorit av hela staden) och mycket mer. Det blev en liten internetpaus på Starbucks också för att kunna catch up med de underbara svenska vännerna vilket blev uppskattat.
Senare under fritiden i SOHO köpte jag en tröja från Vans (börjar känna hur min swag-stil växer fram) och en ljusblå top från topshop. Denhär dagen gick mest ut på att känna New Yorkpulsen med tutande gula taxibilar, skrikande människor och glada amerikaner, allt ihoptryckt i små blocks av musik och affärer.

Vi fick prova sporter på campet också, cheerleading, american football, soft ball och kordinationer i poolen, allt i STSolympics (som tyvärr inte mitt lag vann i slutändan). Jag blev alltid ledaren, haha tyvärr. Den skrikande och jobbiga typen, that was me. Det var inte alla som vågade prata eller kunde prata så jag fick bli in charge, menmen, alla tackade mig för det sen så jag tror det var lugnt.

Måndag så åkte vi till City igen, denna gång till den centralaste delen, Times square. Allt lyste av färger och billboards. Jag älskade denhär staden, det fanns alla typer av människor.
Våran mötes vid the red stairs i mitten av det underbara kaoset och sen blev det freetime!! Denna dagen kolllade vi i A LOT of stores bl a forever 21 som är en av mina favoriter. Det blev ingen shopping nu innan lunch, mest titta omkring, innan vi gick till planet hollywood där vi åt hamburgare och brownie (alltid brownie efter maten, även på campet). Sen gick jag, johanna, amelia, emma, oskar john och markus till top of the rock  och efter mycket om och men och lite ”gå i affärer tid” där emellan gick jag, johanna, oskar och john till top of the rock, åkte upp där och blev helt förbluffade av the view. Man kunde se hela paradiset!!! Vi träffade också en otroligt skön vakt där uppe som vi började prata med, cool guy!
Sen åkte vi ner och vårat nästa stop blev abercombe (stavning) där killarna köpte parfym och ag och amelia tog kort med en halvnaken modell, allt är som det ska va! Jag tror han seriöst var en av dom snyggaste människorna jag någonsin sett!!
Sen bar det av mot Victoria Secret och vi fick med os grabarna till even denna affär. Vi lyckades tom få dom att gå armkrok och gå fram till folk för att fråga vart affären låg, sjukt kul att kolla på! Sen gick vi, sen fick vi ont i benen, sen gick vi lite längre, sen var våra ben nära döden. (At this point har jag ingen aning om varför killarna fortfarande hängde på…) Varje rosarandig kasse var ett hopp och varenda tjej i tonåren vi fråga sa att vi var på rätt spår, så vad kunde vi göra mer än fortsätta??? Tillslut gav vi upp och svängde tillbaka. Vi var tvungna att gå tillbaks till samlingsplatsen om vi skulle hinna i tid. Vad är det inte då vi hittar på vägen tillbaka!?!? Där ser vi ett enormt VS och vi alla fyra springer in, är där i typ tio min innan vi springer ut igen för att förhoppningsvis hinna i tid! (Det gjorde vi inte.)
Men vi kom med på the ferrytour i alla fall och att se NYC på kvällen i mörkret upplyst i alla möjliga färger var en syn i sig. Jag har aldrig sett något liknande!

Sen åkte vi limosin, a white one, till Times square för att sedan åka vidare till tågstationen och sen tillbaks till campet. Att åka limo genom ljuset från all the billboards i NYC kl. 23 var något alldeles extra, herregud.

Sista dagen spenderades också i  NYC då vi fick 20 min sparetime och sen bar det av mot Broadway, Spiderman. Vi var nu i centtrala new york senare än vad vi varit förut och jag älskade stämningen. Vi hade känningar, staden var upplyst och jag fick slängkyssar från snygga amerikaner. Kan det bli bättre? (Broadway var sjukt coolt det med).

Vi gjorde en massa annat kul också och gruppen jag blev indelad till var ett skönt gäng med en rolig tysk, min bro från Sweitz, en supersöt norska och många fler.
På tisdagen åkte vi till Jones beach, Long island, East Cost!!! Det var underbart! Vi träffade sköna amerikanare där och hade sjukt kul i vågorna. Vi spelade beach-volleyboll också och när man gick förbi på stranden var det ett gäng killar som ropade på en som ”Hey blondie!”. Jag kände mig väldigt svensk på något konstigt vis.













































































































































Sammanfattande (för er som inte orkar läsa allt):
Jag hade otroligt kul och kommer faktiskt sakna människorna jag träffade som jag bara känt i en vecka. John, Johanna, Emma, Oskar och Amelia om ni läser det här så tack för en awsome tid, hoppas vi ses och hörs mer än vad vi redan gjort och att våran träff i Luxenburg nästa år blir av!!

De flesta bilderna är Johannas eller Johns men några är mina, they are all quite the same!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar