måndag 19 augusti 2013

First day of High School

SJUKT BRA DAG




Vi vaknar och går upp 06.30. Det kommer en gul skolbuss och hämtar upp oss 07.30.
Sen åker vi vår långa väg till skolan och där får vi genast en rundvisning. När jag sen går in till min biologiklass och säger att jag är ny blir alla nyfikna. När jag sen säger att jag är från Sweden blir folk helt förvånade "WHAAT"! Några tjejer säger att jag kan sitta med dom och sen börjar dom genast hjälpa mig, ge mig tuggummi och kolla upp mitt schema för att se om jag kommer kunna äta lunch/ha samma klass som dom.
Klockan ringer och jag går till min nästa klass Trigonometry, Trig som är matte. Alla är lungna till en början men sen efter klassens slut får de reda på att jag är en utbytesstudent, pga att min bänkgranne skrek ut det så småningom. Då kommer alla och börjar prata och fråga. En av baskettjejerna var där och när jag sa att jag antagligen skulle spela basket blev hon helt lycklig. "Meet me after lunch and I'll show you the way!".
Sen var det psykologi, vilket inte va askul för läraren babblade på i sin egen lilla takt om saker han redan sagt ca tio ggr. Men folk var nyfikna där med! 
Sen var det lunch och det kommer fram en tjej och frågar mig något, jag säger att jag inte vet för jag är an exchange student... "OMG I'M YOUR BIGGEST FAN, we are so going to hang out, let me give you your number". Så var alla pretty much, mer eller mindre. Och vart man än gick när man mötte nya människor ville de alltid kolla på ens schema för att se om man kommer kunna ses/ha samma klass/ äta lunch tillsammans. Jag tror jag redan har ca 3 luncher planerade med folk hittills.

Sen kommer den bästa delen av dagen och det var när jag kom till basketball praktice. Vi tränade inget idag, men vi fick ett riktigt peptalk av "vår" (jag vet inte om jag kommit med i laget än) coach då han pratar om hur vi måste bli bättre och vinna detta år. "Players Play, Tuff Players Win" PPTW! The lockerooms var också såå amerikanska. Galet.
Tjejerna i laget var underbara, de säger redan att jag är deras homie och de hotar coachen med att om jag inte kommer med i laget ska de bara släppa sina team-shirts and go. Hahahaa.
Och alla basketkillarna är så snygga! Vi gick och kollade när dom spela och tjejerna försökte fixa ihop mig med någon. "Pick one!" sa dom, hahha.






På bussen hem skriker busschaffören (som btw är super cool) ut att jag och Aurelia är utbytesstudenter och då kommer alla och börjar prata med oss. Så nu har vi folk att sitta med på bussen imorgon! Thumbs up!

Vi red ikväll också. Tascha var väldigt nöjd med mig och även fast det känns bra blir jag samtidigt lite nervös. För just nu pratar hon om tre olika hästar som vi ska träna upp och jag kommer ha basket varje dag (förhoppningsvis), jag vet inte hur jag ska orka allt. Men hon har sagt Don't worry about it just nu, så jag tänker inte göra det.

Just nu sitter jag här och får instagramföljningar från människor jag inte ens vet lika dom är, både tjejer och killar och försöker lägga till alla de namn folk har gett mig till snapchat, fb osv och är helt överväldigad.

Jag hoppas att jag kan få en bra mix mellan hästarna och basketen... För jag vill veeeerkligen spela basket/komma med i some kind of sport this year...

Jag skypeade med la familia idag också, det var väldigt skönt!


2 kommentarer:

  1. Det var jätteroligt att prata med dig igår, även om du var ganska suddig... ;) Du verkar ha det jättebra! Kramar från pappa

    SvaraRadera
  2. Låter som du fått en toppenstart i USA Frida. :-)

    SvaraRadera