fredag 2 augusti 2013

Fireflies

Hej igen alla lasare! Jag blev helt chockad nar jag sag att ni kollat in nastan 800 ggr forsta dagen av min resa. Sjukt! och tack for att ni bryr er!
Jag kanner att jag inte han skriva alls mycket forra gangen sa jag tankte beratta lite mer i detta inlagg.
To start with, jag ar inte i New York City nu. Jag ar i Staten New York i en stad nara New York som heter New Rochelle. Vi bor pa ett campus, ett college som just nu inte har nagra elever, bara en del grupper av manniskor av olika slag, bl a barn och staff people. Har ar otroligt vackert och amerikanskt. Det finns ekorrar som springer omkring har pa dagarna och fireflies som visar sig ibland pa kvallen som sma ljus over det grona graset. Bredvid colleget finns riktiga amerikanska hus som ar otroligt stora, verkligen....stora och amerikanska. Pa gatorna har gar amerikanska damer forbi ibland med overmatchande klader da bade trojan och byxorna har samma lite overdrivna monster, alla ler, jag alskar det. Eller sa kan man se amerikanska men som ocksa verkar glada och skrattiga. Som killen som tog group foto of us. Up with your hands. (Hands up) Yeah baby!! Hahahah underbar!
Imorgon ska vi aka till New York, the real thing. Vi ska aka omkring i buss och se sevardigheter och sen fa cirka fyra timmar fritid. Man skulle para ihop sig i tre till fyra pers, sa jag ska ga med Amelia, Johanna och Emma, vilka ar underbara manniskor och Victorias secret ar varan viktigaste destination. Emma traffade jag redan pa flyget och vi klickade ganska direkt och kunde prata om mera ingaenge saker, vilket ar skont. Johanna och Amelia traffade jag pa campuset (Amelia var aven pa helgen av info i Goteborg for nagra manader sen, sa jag kom aven ihag henne dar ifran), vi har kul tillsammans.
Jag bor med en otroligt trevlig och lugnande vacker hollandare och en trevlig glad norsk som sager att duscha ar Super gott. Jag trivs!!

Okej, det var lite om allt i ovrigt. Andra saker som hander:
Jag har borjat tanka lite pa engelska
Vi pratar en hel del engelska, aven med de svenska manniskorna
Jag har borjat bli mer nervos till och fran for varldfamiljen
De tre gyllene svenska bokstaverna finns inte pa detta tangentbord....!
Jag tanker inte langre lika mycket pa Sverige och er dar hemme. Jag alskar er saklart fortfarande, men det ar skont att slippa grata.
Ja jag har gratit lite, nar jag oppnade mammas, pappas och Matildas presenter. Tusen tack, jag alskar er. Det betyder mycket!!
En personlig halsning till Emelie Gewert: Jag har traffat en tjej fran Sweitz och sjalvklart har jag pratat med henne a dina vagnar. Hon rekomenderar inte att flytta till Sweitz. That's all! Haha

Idag har vi haft clas. Vi har fatt ledarna presenterade och fatt presentera oss sjalva staednes pa en scen. Detta var kul, det enda felet med det var att det var en trappa pavag till scenen. Och nar alla gjort sitt och det bara ar jag kavar.. vem ar det inte da som snubblar... Jag tror jag tyckte det var roligast.
Sen rundvisning och treasure hunt, vilket var hektiskt men kul.

Nu ska jag sova kl. 10.48 och lamna alla STSare och fireflies som fortfarande lyser dar ute. Fruktansvart trott.

Vi hors, och da har jag sett the capital of the world!!!!

frida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar