söndag 11 augusti 2013

Familjen

Familjen jag bor med är underbar. Allt är sjukt avslappnat, tom mer än i min egen familj om jag ska vara helt ärlig, men jag antar det bara handlar om att min riktiga familj är svensk… haha
I huset bor (/kommer och går) Tasha- mamman, John (called johnjohn sometimes)-pappan, John Breysy (called Breysy)-inneboende, Breyseys dotter Merissa, Chase-sonen till Tasha och johnjohn, Maddison (called Maddie)- dotter till Tasha och johnjohn, Aurelia- den andra utbytesstudenten (från Spanien), Jessica-inneboende. Ibland kommer Chase och Maddies biologiska pappa Marcus förbi också. Det är många människor att hålla reda på…
Alla djur som finns på ranchen:
·         8 hästar
·         4 katter
·         3 hundar
·         En chinchilla
·         2 påfåglar
·         2 tuppar
·         3 hönor ungefär (vi får värpta ägg)
·         Många hön-liknande varelser
·         Fiskar i akvarium
·         Fiskar i en minisjö
·         Fiskar i en minipöl vid trappan till huset
·         3 wallabies, minikängurus
·         Kollibries (inte tama)
·         Fruktansvärt stora ormar (tydligen, vid ladan, ratsnakes)
Och jag tror det var alla…

Allt är annorlunda och jag är trött typ hela tiden av den dåligt feta maten (vilken jag tyvärr älskar, men hatar för den får mig att må skit) och den fuktiga, varma luften.
De äter dessutom knappt lunch här. I förrgår var det glass som blev lunch, igår var det godis och chips. Idag har vi inte ens ätit något på senaste alls mer än lite pommes frites, choklad och vofflor (jag har hittat äpplen som på riktigt varit dammiga). Jag gjorde en svensk macka med hyfsat grovt bröd, skinka och någon sorts parmesanost som var den ända osten jag kunde hitta som inte var söt eller orange.

När vi kom hit fick jagoch Aurelia en korg med amerikanska saker också, jag älskar korgen. Där fanns:
·         Reeses (choklad+peanutbutter in like a cup), sooo good
·         Twix
·         M&N
·         2 tandborstan
·         Rakhyvlar
·         Duschtvål
·         Duschskrubbade
·         Hästtidningar
·         Cheez-it, typ av kex
·         Mer choklad
·         Te-termosmuggar med Arkansas kändaste  football-lags maskotfigur på
·         DR pepper
·         Annan dricka
Och mer…

Hittills har vi gått Tubing on a river med Sims (familjens) familjekompisar och åkt ring efter båt i en sjö som hade fantastiskt varmt vatten med the Sims, Jessica och Sember, som är en kompis till familjen. Allt har varit så kul och coolt!
Ikväll var vi ute och red också för första gången. Det var så kul och Tasha sa att jag var awsome! Aurelia var lite besserwisser dock och sa/säger lite nedlåtande saker ibland, vi klickar kanske inte riktigt exakt som vi borde, menmen. Dessutom är jag rädd för hennes musiksmak. Jag är van vid annorlunda, obviosly since jag är syster till min älskade tvilling Agnes. Men denna musik är läskig…

Tasha sa i princip bokstavligen det att jag nog kommer bli den som är in charge av inridningen på hästen Nugget senare när vi var ensamna… Det kanske är elakt, men det känns bra…


















1 kommentar:

  1. Så spännande att få ta del av dina upplevelser I USA. Du verkar ha fått en bra start i din "familj". kram Christine

    SvaraRadera